۱۳۹۱ آذر ۱۱, شنبه

حال سینما خوب نیست!


این روزها حال سینمای ایران اصلا خوب نیست. انگار عده ای از قبل می دانستند  که باید به حساب سبما برسند. سینمایی که مدتی بود فروش های میلیاردی می کرد و چرخه اقتصادی خوبی داشت. سینمایی که در عرصه های بین المللی خوب می درخشید. لذا خانه سینما را هدف قرار دادند. خانه ای که اگر نبود و نباشد بهتر می توان به سراغ فیلم ها رفت و عواملش را تخریب کرد.
انحلال خانه سینما که هیچ توجیه عقلی و قانونی نداشت  صورت پذیرفت و صدای اعتراض اهالی سینما هم به جایی نرسید. تا این روزها شاهد داستان های تلخی در اکران برخی فیلم های سینمایی باشیم. داستانی که فصل اول ان اکران دو فیلم خصوصی وگشت ارشاد بود که هردو فیلم علیرغم داشتن پروانه نمایش ازپرده سینما ها پایین کشیده شدند .
از همان روز که وزارت ارشاد وظایف قانونی اش را زمین گذاشت و تن به خواست افرادی داد که هیج نسبتی با سینما نداشتند  معلوم بود که این روند ادامه خواهد یافت واعتراضات به فیلم های سینمایی از سوی عناصری که علاقه ای به قانون و قانونمداری ندارند ادامه یافت و گریبان فیلم های  دیگر سینمایی را هم گرفت.
حالا این عده که در دیگ را باز دیده اند و از موج سواری هم بدشان نمی اید نشسته اند و برای فیلم های دارای مجوز از وزارت ارشاد بیانیه می نویسند و قصد دارند با هوجی گری و ادعای مالکیت نظام واسلام که معلوم نیست این اسلام انها چه نسبتی با قانون اساسی وقوانین جاری کشور دارد بدون مجوز به خیابان ها می ریزند و شعار می دهند و خود را منتسب به امامی می دانند که قانون مداری اش به حدی بود که حتی عبور از چراغ راهنمایی را هم خلاف شرع می دانستند و حالا این امام در بین ما نیست تا ببینند که این عده به نام او و به کام خود چگونه از مرز قانون می گذرند وبا تهدید و ارعاب نظرات خود را به قانون و وزارت خانه ای که مجری قوانین جمهوری اسلامی است تحمیل می کنند.
هر چند اگر این وزارت خانه در انحلال خانه سینما تعجیل نمی کرد و به بدنه سینما اسیب نمی زد امروز این عده معدود  نمی توانستد این چنین فیلم هایی را که مجوز پخش دارند اماج حمله خود قرار دهند. و وای بر  نظام اسلامی که اگر بخواهد این روند مقابله با قانون را در سایر موارد هم ادامه دهند که قطعا سنگ بر سنگ بند نخواهد شد وهرج و مرج همه کشور را در برخواهد گرفت.
مثلا تصور کنید دانشجویان محتوای کتاب های درسی خود را خلاف بدانند و بریزند به خیابان ها. ویا کارمندان ببینند شئونات اسلامی در اداره شان رعایت نمی شوند و بریزند به خیابان ها ویا رانندگان خودروها قوانین راهنمایی و رانندگی را خلاف مصالح کشور تشخیص بدهند و ان را زیر پا بگذارند و یا عده ای از قوانین مصوب مجلس خوششان نیاید و بریزند به خیابان ها و یا یک عده دیگر از احکام قضات بدشان بیاید و بگویند ان را قبول نداریم و بریزند به خیابانها و یا .... ببینید که چه بلوایی در کشور به وجود خواهد امد. ایا سزاوار است که قوه قضاییه در مورد قانون شکنی این عده ساکت بنشیند و نظاره کند؟
عده ای که امروز سینما را اماج حملات خود قرار داده اند و خود را منتسب به حزب  الله می دانند کاش کمی هم دل شان برای اسلام پابرهنگان می سوخت و وقتی افزایش قیمت ارز اقتصاد مردم از جمله خود ان ها را بر زمین زد احساس مسئولیت می کردند و به کف خیابانها می امدند و اعتراض می کردند.  وتظاهرات خود را به سمت ساختمان ریاست جمهوری ویا بانک مرکزی هدایت می کردند و بعد می گفتند ما مدافع اسلام مستضعفان هستیم.
به نظر می رسد پدیده بدی در حال شکل گیری است و این پدیده امروز گریبان سینما را گرفته است و هیچ بعید نیست که فردا سایر مشاغل و یا حتی مجلس و قوه قضاییه نیز از اسیب ان در امان باشند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر